ریگینگ کلی مدل به دو صورت Joint-Based و Blend Shape-Based
Skinning کاراکتر و استفاده از ابزارهای مورد نیاز جهت وزن دهی به مدل ریگ شده
درباره دوره
قبل از اینکه بخواهی...
آموزش ریگبندی صورت در مایا
مقدمه
استخوان بندی و مکانیزم حرکتی مفاصل صورت
ساخت کنترلگرهای مورد نیاز برای مفاصل مختلف
ریگینگ کلی مدل به دو صورت Joint-Based و Blend Shape-Based
Skinning کاراکتر و استفاده از ابزارهای مورد نیاز جهت وزن دهی به مدل ریگ شده
درباره دوره
قبل از اینکه بخواهیم هر مدل طراحیشده به وسیله نرمافزارهای مختلف طراحی سهبعدی را به صنعت سینما یا گیم جهت متحرکسازی صادر کنیم، نیاز داریم که ابتدا آن مدل بهواسطه روشهایی که در اصطلاح فارسی «ریگبندی» نامیده میشوند، قابلیت متحرکسازی پیدا کند. آموزش پیشِرو که با عنوان «ریگبندی صورت» مطرح شده است، به روشهایی برای آمادهسازی صورت کاراکتر تولیدشده جهت متحرکسازی و استفاده از آن مدل در صنعت بازیسازی یا انیمیشنسازی میپردازد.بخشی از دلایلی که ما را ملزم به فراگیری مبحث ریگینگ میکند عبارتاند از:با توجه به اینکه ریگ از مراحل اساسی و در واقع پیشنیازی برای متحرکسازی هر مدلی است که قرار است قابلیت متحرکسازی پیدا کند، به فراگیری این موضوع میپردازیم.ریگ به انیماتورها کمک میکند که انیمیشنهای پیچیده، واقعگرایانه و باکیفیتتر را در زمان کوتاهتری بسازند که این خود نشاندهنده اهمیت یادگیری این مبحث است.با فراگیری اصول ریگ، بهراحتی میتوانیم در شرکتهایی که در این زمینه فعالیت دارند و خوشبختانه در ایران عزیزمان هر روز فراگیرتر هم میشوند، بهعنوان یک شغل مشغول به کار شویم. این موضوع از دلایل مادی یادگیری ریگینگ به شمار میرود که میتواند بر ضرورت یادگیری این مهارت در صنعت بازیسازی و انیمیشنسازی بیفزاید و از این منظر حائز اهمیت است.در این آموزش، بهصورت کاملاً پروژهمحور و از سطح Basic تا Intermediate، به معرفی، استفاده و بررسی انواع ابزارهای موردنیاز ریگینگ، منحصراً ریگ صورت، میپردازیم و با انتخاب بهترین متد، ادامه فرایند ریگبندی را پیش میبریم. در این آموزش به بررسی تمام بخشهای هر ابزار بهطور مفصل نمیپردازیم، هرچند بخشهای موردنیاز در ارتباط با ریگبندی صورت بهطور کامل پوشش داده میشوند. این دوره برای آن دسته از فراگیرانی که آشنایی نسبی با نرمافزار Maya و مبحث ریگینگ در Maya دارند، میتواند گزینهای بسیار مناسب باشد.
قبل از اینکه بخواهیم هر مدل طراحیشده به وسیله نرمافزارهای مختلف طراحی سهبعدی را به صنعت سینما یا گیم جهت متحرکسازی صادر کنیم، نیاز داریم که ابتدا آن مدل بهواسطه روشهایی که در اصطلاح فارسی «ریگبندی» نامیده میشوند، قابلیت متحرکسازی پیدا کند. آموزش پیشِرو که با عنوان «ریگبندی صورت» مطرح شده است، به روشهایی برای آمادهسازی صورت کاراکتر تولیدشده جهت متحرکسازی و استفاده از آن مدل در صنعت بازیسازی یا انیمیشنسازی میپردازد.
بخشی از دلایلی که ما را ملزم به فراگیری مبحث ریگینگ میکند عبارتاند از:
با توجه به اینکه ریگ از مراحل اساسی و در واقع پیشنیازی برای متحرکسازی هر مدلی است که قرار است قابلیت متحرکسازی پیدا کند، به فراگیری این موضوع میپردازیم.
ریگ به انیماتورها کمک میکند که انیمیشنهای پیچیده، واقعگرایانه و باکیفیتتر را در زمان کوتاهتری بسازند که این خود نشاندهنده اهمیت یادگیری این مبحث است.
با فراگیری اصول ریگ، بهراحتی میتوانیم در شرکتهایی که در این زمینه فعالیت دارند و خوشبختانه در ایران عزیزمان هر روز فراگیرتر هم میشوند، بهعنوان یک شغل مشغول به کار شویم. این موضوع از دلایل مادی یادگیری ریگینگ به شمار میرود که میتواند بر ضرورت یادگیری این مهارت در صنعت بازیسازی و انیمیشنسازی بیفزاید و از این منظر حائز اهمیت است.
در این آموزش، بهصورت کاملاً پروژهمحور و از سطح Basic تا Intermediate، به معرفی، استفاده و بررسی انواع ابزارهای موردنیاز ریگینگ، منحصراً ریگ صورت، میپردازیم و با انتخاب بهترین متد، ادامه فرایند ریگبندی را پیش میبریم. در این آموزش به بررسی تمام بخشهای هر ابزار بهطور مفصل نمیپردازیم، هرچند بخشهای موردنیاز در ارتباط با ریگبندی صورت بهطور کامل پوشش داده میشوند. این دوره برای آن دسته از فراگیرانی که آشنایی نسبی با نرمافزار Maya و مبحث ریگینگ در Maya دارند، میتواند گزینهای بسیار مناسب باشد.
محتوای دوره
شماره
عنوان فصل
تعداد جلسات
مدت زمان
1
مقدمه
3 جلسه
00:12 ساعت
2
استخوان بندی و مکانیزم حرکتی مفاصل صورت
3 جلسه
01:17 ساعت
3
ساخت کنترلگرهای مورد نیاز برای مفاصل مختلف
2 جلسه
01:10 ساعت
4
ریگینگ کلی مدل به دو صورت Joint-Based و Blend Shape-Based
4 جلسه
01:18 ساعت
5
Skinning کاراکتر و استفاده از ابزارهای مورد نیاز جهت وزن دهی به مدل ریگ شده